středa 29. října 2014

H R A

K narozeninám. Naše nejoblíbenější hra na schovávanou. Zkuste to taky! Potřebujete: Dárek, prostředí a věci, co mají své místo. A jak přesně to bylo u nás? Napíšu stručný popis a třeba se to pochopí:)
 V prvním balíčku-dárku zabaleném-byla tato Lékárna. Když ji otevřel...
 Byla tam nikoli tužka, ale balíček s nápisem RAZ DVA TŘI POZOR TEĎ DEJ SI(z našeho oblíbeného hororu Sirotčinec:), ze kterého tuto hru známe) Také by tam mohlo být napsáno: kam patřím? V balíčku byl dětský šroubovák.
 V kufříku, kam patří šroubovák byla nečekaně slepička.
 V košíku mezi slepicemi a další zvěří: cibule. V košíku s cibulí kostička dřevěná.
 V kufříku s kostkami lampa pro panenky.
 V panenkovském pokojíku na komodě místo lampy vatová tyčinka.
 V pytlíku od tyčinek zas lžička.
 V příborníku šípek.
 Mezi šípky puzzle.
 V knížce na stránce s puzzle vzkaz, už dávno jsem je dala do košíku, aby se pořád všude neválely.
 V košíku klíč. To byl asi největší oříšek. Klíč od ničeho. Tedy od ničeho co máme doma. Ale na stole je ještě jeden balíček!
V tom posledním balíku... další lékárna. Zamčená. Odemkni!
 Zas indicie. Poslední. Vlasy igráčka tě dovedou k vysněnému cíli. Do lékáren si teď příjemce dává dárek a jemu podobné, co už má doma. Nejsou to léky...

...jsou to staré mobilní telefony, ano, můj milý muž sbírá tlačítkové mobily. Teď je má konečně kam dávat:)

(je ta hra pochopitelná?:) Mé sdělovací prostředky, tedy disposice, pomalu mizí...určitě by šla hrát H R A  i na zahradě třeba. List ořešáku, pod ořešákem jablko, na jabloní hrábě, v kůlně kamínek z cestičky, na cestičce...)
 Těším se na Antonínovi narozeniny, to si zase zahrajeme! A prý na moje taky bude H r a! Dá se připravit docela dobře dopředu, já ji udělala tři dny před oslavou a nikdo si ničeho nevšiml:)

10 komentářů:

  1. To je báječné! Ovšem předpokládá to, že věci doma mají své stálé místo a že o něm všichni vědí. Nevím, jestli by můj muž obstál, pořád dokola hledá (a zuří, že nemůže najít) věci, které své STÁLÉ místo mají už NĚKOLIK LET. Jen kvůli němu jsem nedávno označila zásuvky s dětským oblečením (dětičky s hledáním svého problém nemají, na rozdíl od tatínka). :)
    Určitě využijeme, díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, že se líbí:)U nás jsem já chaotik a bordelář, i když mě moc občas baví věci třídit, můj muž má rád pořádek a uklizeno a taky se o to většinou zasluhuje (za což jsem mu neskonale vděčná, na druhou stranu mě to trochu hanbí:)), hra se dá vymyslet určitě v různých stupních obtížnosti(použít věci skoro neužívané(a poslat hráče na půdu, do sklepa, do parku, ke kostelu a podobně), tak to bude na dlouho. naopak s toníkem budeme hrát dosti jednoduše. Kačenku dej do vany, autíčko do garáže, pokličku na hrnec v kuchyňce, polštářek do postýlky a podobně:))Dejte vědět, jak se hra povedla!ale dárek je dost důležitý prvek:)

      Vymazat
  2. Nádhera. Jen se obávám, že by mne nenapadlo, že vatová tyčinka někde v dětském pokoji panáčky je indicie. Děti z nich vyrábějí kopí pro panáčky. Boj za perfektně uklizenou domácnost jsem vzdala. Už jsou v přesile.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ne, ne, je to tak, že první indícii hráč dostane, dejme tomu bačkoru, to znamená, že bude výlučnou metodou pokus-omyl hledat indícii řekněme v botníku. že bude náhodou v botníku víc věcí, co do botníku nepatří, nevadí. záleží na intuici hráče- když tam najde pórek, autíčko a čepici, co z toho nejspíš bude další vodítko?:)u nás je to boj každodenní, ale ne za perfektně uklizenou domá Ct$nost, nýbrž za prostor, kde se dá alespoň trochu hýbat:)

      Vymazat
  3. U nás také tak nějak, ale stydím se to na plnou pusu napsat... Velice se nám osvědčila místnost, které říkáme 13. komnata. Do ní "uklízíme" vše, co je potřeba uklidit dočasně nebo rychle. Tam se návštěvy nepouštějí ani omylem :o)
    (Pravidla jsem Hry pochopila, nachystám ji na Silvestra. Dárek na závěr nebude chybět.)

    OdpovědětVymazat
  4. Super, ukládám do paměti až bude příležitost...

    OdpovědětVymazat
  5. To je super hra! Akorát mi není jasně jak se třeba hraje v lese, kde jsou jen stromy a lidské věci tam nemají žádné schovky. :P

    OdpovědětVymazat
  6. Sjuzán...:-)) ahoj a hezký podzimní den.
    Zase jsem nakoukla, zase jsem okouzlená....v Tvém (úplně srozumitelném) návodu jsem četla skoro se zatajeným dechem jak detektivní román. je to paráda, si život okořenovat překvapením:-)
    Můj Kuba už to vyžaduje - tedy zrovna o narozeninách ne, jak tu jsou příbuzní a je chaos v malém bytě, tak ne - ale když mu něco koupím, říká:"Schovej mi to na hádanku"
    Tak když múza nespí, dělám to básničkou, jako že třeba jedna indicie je tam, kde se voda mění v led i v červenci...pak tam kde prší, i když je v místnosti...a protože je dost vědátor, končí to třeba tím, že poslední nápověda je tam, kde se tekutá konzistence teplem mění na pevnou....a v troubě měl puzzle.
    MOC se mi líbilo to vidět i tady u Tebe, hrozně ráda bych byla jak ta moucha v Arabele a pozorovala to lítání u vás doma po bytě:-))

    Zuzko, prodáváš obrázky? Nebo na přání tvoříš?
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to se teším, že s dětma jednou taky zkusíme, Toník toho zatím moc nepobere:)
      Magdo obrázky čas od času prodávám, dokonce i na přání tvořím, ale často jsem limitovaná časem a malými dětmi:)zvlášť takhle před vánocema je to otazník, ale kdybys něco ráda, určitě se můžeme domluvit:) taky bych si ráda jednou otevřela alespoň obchůdek na fleru, přípravy probíhají pomalu, ale vytrvale:)

      Vymazat
    2. Díky Tvé fantazii bude Toník jako princ Bystroň i bez ohledu na věk:-))
      Fler je návykový a krásný. Jsem se synem sama, dělám u soukromníka, kterému lidi neplatí....ale i tak si na Fleru moc dělám radost už jen kvůli tomu, že to není sériovka z obchodu, ale někým děláno s sláskou a chutí:-)
      Magda

      Vymazat

těší mě!