pondělí 22. září 2014

M a d y n k a













Když jsem unavená, smutná, nemocná, Madynka spolehlivě dojme a rozveselí! Těším se, až si budeme číst spolu nahlas, zatím občas prohlížíme obrázky.
Má nejmilejší knížka dětství. Jenže pak jsme ji někomu půjčili a nedala se sehnat. Ještě že dělají dotisky! Můj nejkrásnější vánoční dárek s věnováním... Taky milujete Madynku, Lízu, Abbeho a masové kuličky, výlety na střechu, preclíky a kuličky hrášku v nose?

Ilustrace: Jarmila Marešová.
Takto vypadá můj ideální dům!(ano,ten domeček pro panenky)

17 komentářů:

  1. Já uměla nazpaměť Děti z Bullerbynu, ale tohle neznám! Budu muset zapátrat, moc ráda si to přečtu.
    A ty obrázky mě úplně dostaly. Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. půjčím ráda, vrátit!jako malá jsem sbírala Lingrenovou:)ale taky mi něco uteklo:)ale Madynka je nejlepší!!!a ještě je to vlastně Markétka:)jen se jí tak říká:)a jak si s Lízou hrají na Mojžíše:)

      Vymazat
  2. Astrid Lindgrenová je nejvíc nejlepší! My z ostrova Saltkråkan :-) Mio, můj Mio! Ronja :-D A vůbec. Pipiiii!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mio mám zrovna čerstvě z knihovny:)jak toho stihla napsat tolik!

      Vymazat
  3. Já ji zbožňovala, před lety ji mamka donesla na půdu, ale asi ji zase potřebuju :)! A ještě je skvělá Gabra a Málinka, to je pro mě ještě větší srdcovka :)...

    OdpovědětVymazat
  4. zrovna čteme Karkulína, Pippi už jsme zvládli a Děti z Bullerbynu (moje nejnejknížka z dětství) už leží ve skříni nachystaná pro Ježíška. Ronju máme za sebou zatím jako film, knížka čeká. A až ti mí posluchači (3 a 5) povyrostou, těším se na Bratry lví srdce. Madynku jsem nikdy neměla, ale kdysi jsem ji celou během odpoledne přečetla mladším sestřenkám. Kouknu příště v knihovně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. náš tonín miluje filmy dětí z bullerbynu(taky z levných knih), což mu moc podporuju, takové klidné filmy plné krásné přírody, žádný stres...to už se dnes netočí!a ten obchod stylový!a domečky....k vánocům doufám nějaký další dostanu:)(to já dostávám knížky:))

      Vymazat
  5. cha! mam presne toto vydanie! a potom neskor som si kupila este slovensky preklad (u nas je madynka gretka), v poslednych rokoch vydava slovart lindgrenovej knihy s povodnymi ilustraciami. neviem povedat, ktora je uplne naj - asi podla nalady. pipi urcite musi byt, emil z lonebergy tiez a majster detektiv kalle blomkvist! a lota!!! ta ma fascinovala odmalicka - uplne ina kniha ako vsetky tie poucne pre deti. tu bolo dievca presne take trucovite ako ja! mam doma celu policku venovanu a.l., ale priznam sa, ze napriklad bratri lvi srdce ma uz tak nebrali.
    a co je dolezite, moje deti maju tie knihy radi tiez.
    jana ch. ma zivotopis a.lindgrenovej, ak si necitala, odporucam, je to zaujimave.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v neděli k nim jdeme na oběd, to se zeptám!:)a gréta je mé moc oblíbené jméno:)jen trochu česky nepatřičné...

      Vymazat
  6. Taky naše nejvíc kniha. A máte i druhý volný díl "Madynka zachránkyně" ? To se sestřičkám narodí i bratříček :) Doporučujeme!

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tutok ještě neznám... U nás ještě letí Mikeš, ale taky už mám na Ježucha Bullerbyn a od loňska dokonce Bratry Lví srdce, i když to pro ně ještě není, ale koupila jsem je z nedočkavosti a nemůžu se dočkat, asi jim to přečtu hned :-) - to je moje nejoblíbenější! Dojetí... Četla jsem to i s dětma ve škole (třeťáci), podle mě jedna z nejlepších knížek s tématem smrti přirozenou fantazijní formou, jen někteří rodiče to nepobrali (a někteří mě vehementně bránili, no dobrá komedijé), dokonce se mě ptali na rodičáku, jestli nejsem Jehovistka...chachááá! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)já to ještě nedočetla-nějak jsme o ní nevěděli, ale zatím moc pěkná!ale madynka, madynka, tu si prostě taky kup!!!(dětem, že jo!já už nezastírám, jsou moje!:))

      Vymazat
  8. To vypadá krásně, já si z dětství pamatuji jen Neználka! :D

    OdpovědětVymazat
  9. Jo Madynka! Nikdy jsem ji znovu nečetla, ale když je mi tak nějak úzko vzpomenu si na Madynku (líbí se mi to jméno) a ilustrace v knize. A Gabra a Málinka jsou také nej! Tu knihu napsala Amálie Kutinová - Málinka :-).

    OdpovědětVymazat

těší mě!